Επώνυμα και ελληνικά προϊόντα αποφάσισε να βγάλει από τα ράφια της η διοίκηση της Lidl Hellas. Παράλληλα, κατ’ εντολή της μητρικής, η ελληνική θυγατρική προχώρησε στην απομάκρυνση στελεχών τα οποία αλλοίωσαν την εικόνα της φθηνής αλυσίδας, που χρόνια τώρα αποτελεί το σλόγκαν της εταιρείας.
H αδρεναλίνη των εξελίξεων στα ενδότερα της ελληνικής θυγατρικής έχει κορυφωθεί εξαιτίας και των πρόσφατων ριπών από τη μητρική για κακοδιαχείριση και ανεπαρκή αντιμετώπιση κρίσεων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τελευταίο τετράμηνο η γερμανική θυγατρική περιορίζει δραστικά τα επώνυμα σήματα που διακινεί, αντικαθιστώντας τα με προϊόντα που φέρουν την επωνυμία της.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει μειώσει...
...τους επώνυμους κωδικούς της από 400 που ήταν στα τέλη του έτους σε 250 και έπεται συνέχεια. Πηγές αναφέρουν ότι αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω τα επώνυμα σήματα που διατίθενται στα γαλακτοκομικά, τα σνακ και στα λίπη - έλαια.
Οι κωδικοί
Μερικές από τις πιο γνωστές φίρμες που σήμερα βρίσκονται στα ράφια της αλυσίδας είναι οι
Γιώτης, Παπαδοπούλου, Μινέρβα, Δωδώνη, Νestle, Kraft, Eλαΐς Unilever, Procter & Gamble, Pepsico-HBH.
Από τα καταστήματά της διακινεί περί τους 1.700 κωδικούς προϊόντων. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η μητρική πολυεθνική έχει βάλει εδώ και καιρό στον πάγο την ελληνική θυγατρική, καθώς η επιλογή της τελευταίας να εμπορευτεί επώνυμα σήματά της είχε ως συνέπεια πτώση της κερδοφορίας.
Όπως υποστηρίζεται, η προσθήκη επώνυμων σημάτων στα ράφια της Lidl μπορεί να ανέβασε το μέσο κόστος του καλαθιού, αλλά μείωσε τις πωλήσεις, καθόσον κατέστησε το σλόγκαν «Η Lidl είναι φθηνή» εδώ και ένα χρόνο κενό περιεχομένου. Πέραν αυτών, λέγεται ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα σε επίπεδο διοίκησης.
Πηγές υποστηρίζουν ότι η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής κατηγορήθηκε από τη μητρική για ανεπαρκή αντιμετώπιση κρίσεων. Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγο καιρό το όνομα της εταιρείας είχε συνδεθεί με την υπόθεση του επιμολυσμένου ηλιελαίου, ουδείς δε εκπρόσωπος της Lidl Hellas εμφανίστηκε να δώσει κάποιες εξηγήσεις. Όλα αυτά, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, προσφέρουν σημαντικά περιθώρια ελιγμών στον ανταγωνισμό, πρωτίστως δε στον παραδοσιακό αντίπαλο της Lidl, την Αldi.
Η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής επιχειρεί να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί γύρω από το σήμα Lild. Επικεφαλής βρίσκεται Γερμανός μάνατζερ, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα μόλις τον τελευταίο μήνα. Επίσης απομακρύνθηκε ο μέχρι πρότινος διευθυντής ανάπτυξης της αλυσίδας, για να αντικατασταθεί από Ελληνογερμανό, ο οποίος θα έχει την ευθύνη ανάπτυξης της αλυσίδας στην εσωτερική αγορά τουλάχιστον μέχρι το 2011.
Mέχρι και το 2008 η διαφημιστική πολιτική της Lidl ήταν περιορισμένης εμβέλειας με φυλλάδια προσφορών που κυκλοφορούσαν ευρέως σε χιλιάδες αντίτυπα door to door, και με περιορισμένο αριθμό ολοσέλιδων διαφημιστικών καταχωρίσεων. Σήμερα η πολιτική αυτή αναθεωρείται. Στόχος της νέας διοίκησης είναι να επαναφέρει στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή την εικόνα της Lidl ως της πιο φτηνής αλυσίδας λιανικής.
Απώλειες
Τα προαναφερθέντα, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έχουν φρενάρει την ανάπτυξη της ελληνικής θυγατρικής. Στελέχη υποστηρίζουν ότι από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα η αύξηση του τζίρου της αλυσίδας δεν ξεπερνά το 2%, όταν πριν από μία τριετία ξεπερνούσε άνετα το 15%. Εκτιμάται ότι φέτος τα έσοδά της δεν θα υπερβούν το 1,3 δισ. ευρώ.
Να ληφθεί υπόψη ότι, για να μην δημοσιεύει ισολογισμούς, η Lidl έχει συστήσει ξεχωριστές ανά κατάστημα εταιρείες περιορισμένης ευθύνης· επομένως ουδείς γνωρίζει τα οικονομικά της αποτελέσματα.
Η γερμανική πολυεθνική εισήλθε στην ελληνική αγορά το 1999. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, η εταιρεία ξεκίνησε τις επενδύσεις της από τη Βόρειο Ελλάδα, ποντάροντας στο γεγονός ότι εκεί κατοικούσαν πολλοί μετανάστες. Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται 212 καταστήματα, ενώ τα ακίνητα όπου αυτά στεγάζονται είναι κατά 80% ιδιόκτητα.
Κάθε κατάστημα υπολογίζεται ότι πραγματοποιεί ημερήσιο τζίρο 15.00017.000 ευρώ. Μολονότι το φετινό σχέδιο ανάπτυξης προέβλεπε το άνοιγμα 30 νέων καταστημάτων, κατά πληροφορίες δεν θα ανοίξουν ούτε τα μισά. Και προγραμματισμένες επενδύσεις, όπως για τις καινούργιες αποθήκες στο Κορωπί, όπου η εταιρεία έχει αγοράσει 60 στρέμματα, ανεστάλησαν μέχρι νεωτέρας.
Who is who
Η ΑΛΥΣΙΔΑ Lidl ανήκει στον Dieter Schwarz. Με συνολική περιουσία άνω των 10 δισ. ευρώ, είναι ο τέταρτος πλουσιότερος πολίτης της Γερμανίας. Γεννημένος το 1939 στην πόλη Heilbronn, είναι παντρεμένος και έχει δύο κόρες. Πατέρας του ήταν ο Josef Schwarz, ο οποίος το 1930 έγινε μέτοχος της εταιρείας χονδρικής πώλησης φρούτων Lidl & Co. Η εταιρεία μετονομάστηκε αργότερα σε Lidl & Schwarz και δραστηριοποιήθηκε στο χονδρεμπόριο τροφίμων και ποτών.
Το 1973 ο γιος του, σημερινός ιδιοκτήτης της εταιρείας, Dieter Schwarz άνοιξε το πρώτο κατάστημα Lidl discount στο Λουτβιχσχάφεν. Η στρατηγική της Lidl προβλέπει διεθνή επέκταση. Λειτουργεί 7.271 καταστήματα σε 20 χώρες. Επιπλέον λειτουργούν 500 καταστήματα χονδρικής, ιδιοκτησίας του Dietel Schwarz, υπό την επωνυμία Kaufland.
Κυριακή 31 Μαΐου 2009
H Lidl βγάζει τα Ελληνικά προϊόντα από τα ράφια της. Καιρός να βγούνε και τα Ελληνικά κορόιδα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Με προσοχή να μη μας κάψετε!