Τρίτη 26 Μαΐου 2009

Κρίσιμες μέρες για την Opel

http://christiannaloupa.files.wordpress.com/2009/04/opel.jpgΜε το άγχος της επόμενης μέρας ζουν οι χιλιάδες εργαζόμενοι της αυτοκινητοβιομηχανίας ΟΠΕΛ, αφού εντός της εβδομάδας θα αποφασιστεί αν θα οδηγηθεί σε πτώχευση ή θα εξακολουθήσει να λειτουργεί, αναλόγως της απόφασης που αναμένεται να λάβει η γερμανική κυβέρνηση σχετικά με την έγκριση ή όχι των προτάσεων εξαγοράς που έχουν κατατεθεί από τους τρεις ενδιαφερόμενους αγοραστές...

Συγκεκριμένα, αποφασιστικής σημασίας για το μέλλον της Όπελ είναι η τρέχουσα εβδομάδα, καθώς η γερμανική κυβέρνηση εξετάζει τις προσφορές εξαγοράς που έχουν κατατεθεί. Η απόφαση αναμένεται την Τετάρτη, την ίδια που πολιτικά στελέχη εκφράζουν αμφιβολίες για τη βιωσιμότητα μιας εξαγοράς. Μάλιστα, ο υπουργός Οικονομίας της χώρας παρουσίασε ως πιθανή ενδεδειγμένη λύση την μεθοδευμένη πτώχευση.

Αν και χθες η ιταλική Fiat κατέθεσε βελτιωμένη πρόταση για την εξαγορά της Opel, όλο και περισσότερα στελέχη της γερμανικής κυβέρνησης τάσσονται υπέρ της αυστρο-καναδικής εταιρία ανταλλακτικών Magna, η οποία έχει υποσχεθεί να διατηρήσει και τα τέσσερα εργοστάσια της Όπελ στη Γερμανία, ενώ ο τρίτος υποψήφιος αγοραστής είναι η εταιρία RHJ International, θυγατρική της αμερικανικής Ripplewood.

Η Όπελ, λόγω των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης, βρίσκεται σε δεινή κατάσταση και έχει ζητήσει κρατική βοήθεια ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ ώστε να επιβιώσει.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Καρλ Τέοντορ τσου Γκούτενμπεργκ δήλωσε χθες ότι οι προσφορές εξαγοράς μπορεί να κριθούν ανεπαρκείς και ότι η ενδεδειγμένη λύση για την Όπελ ίσως να είναι η μεθοδευμένη πτώχευση.

Μια εταιρία δεν είναι απαραιτήτως καταδικασμένη σε περίπτωση μεθοδευμένης πτώχευσης. Ορισμένοι εξισώνουν αυτήν την κατάσταση με την χρεοκοπία ή τη ρευστοποίηση. Δεν πρόκειται όμως γι' κάτι τέτοιο, καθώς στην περίπτωση της μεθοδευμένης πτώχευσης μια εταιρία εξακολουθεί να λειτουργεί, μπορεί να συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις και να εργάζεται με επίδοξους αγοραστές επί άλλης διαπραγματευτικής βάσης.

Από την άλλη πλευρά, ο Ρόλαντ Κοχ, πρωθυπουργός του κρατιδίου της Έσσης, όπου έχει την έδρα της η Όπελ, θεωρεί ότι η λύση αυτή δεν είναι βιώσιμη στην περίπτωση της γερμανικής βιομηχανίας, τονίζοντας: «Μια διαδικασία πτώχευσης θα σημάνει, κατά πάσα πιθανότητα, το τέλος της Όπελ».

Δε λείπουν βέβαια και αυτοί, που προτείνουν μια τρίτη οδό, για να βγει η Όπελ από την κρίση... όπως ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Φρανκ Βάλτερ Στάινμάιερ, που εμφανίζεται εκτός κυβερνητικής γραμμής. "Είμαι βέβαιος ότι εάν δεν δώσουμε τώρα την Opel στον πρώτο διαθέσιμο αγοραστή, εάν επιλέξουμε μια πιο λογική λύση, η Opel θα έχει μέλλον".

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αυτοί που φοβούνται περισσότερο είναι οι εργαζόμενοι στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, οι οποίοι βλέπουν τις θέσεις εργασίας τους να απειλούνται. Το ενδεχόμενο της πτώχευσης τους βρίσκει εντελώς αντίθετους.

"Όσοι μιλούν για πτώχευση, ανεξαρτήτως του είδους της πτώχευσης, λένε ανοησίες κατά τη γνώμη μας" δηλώνει ο επικεφαλής του συνδικάτου των εργαζομένων της εταιρείας, ράινε Άινεγκελ.

Η Όπελ ανήκει στην General Motors, η οποία επιδιώκει να την πωλήσει πριν την 1η Ιουνίου, όταν και εκπνέει η προθεσμία που της έχει δώσει η αμερικανική κυβέρνηση για να αναδιαρθρώσει τα οικονομικά της ή να κηρύξει πτώχευση.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Με προσοχή να μη μας κάψετε!