Σκάφη του πολεμικού ναυτικού εντόπισαν το Σάββατο τα πτώματα δύο ανδρών, μάσκες οξυγόνου καθώς επίσης και συντρίμμια του αεροσκάφους- ανάμεσά τους και ένα μπλε κάθισμα με τον σειριακό αριθμό 237011038331-0 της πτήσης 447 της Air France- ένα σακίδιο που περιείχε ένα δελτίο εμβολιασμού και έναν δερμάτινο χαρτοφύλακα που περιείχε εισιτήριο της Air France, ανακοίνωσαν οι διασώστες.
Ο ένας επιβάτης, το πτώμα του οποίου εντοπίστηκε, ήταν ακόμη δεμένος στο κάθισμά του, μετέδωσε το τηλεοπτικό ειδησεογραφικό δίκτυο BFM TV.
Οι νεκροί και τα συντρίμμια μεταφέρθηκαν στο νησί Φερνάντο ντε Νορόνχα της Βραζιλίας.
Αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας της Βραζιλίας και πλοία του πολεμικού ναυτικού αναζητούν ίχνη της μοιραίας πτήσης στον Ατλαντικό, βορειοανατολικά των ακτών της Βραζιλίας, από τη στιγμή που χάθηκε από τα ραντάρ το Airbus A330-200, την περασμένη Δευτέρα, με 228 επιβαίνοντες.
Τα σενάρια για τα αίτια του δυστυχήματος έχουν επικεντρωθεί στην πιθανότητα να μην λειτουργούσαν σωστά οι αισθητήρες ταχύτητας του αεροσκάφους, κάνοντας έτσι τους πιλότους να προγραμματίζουν λάθος ταχύτητα πτήσης την ώρα, που το αεροσκάφος πετούσε εν μέσω καταιγίδας.
Γάλλοι εμπειρογνώμονες ανακοίνωσαν ότι η Airbus είχε εντοπίσει προβληματικούς αισθητήρες ταχύτητας στα αεροσκάφη της τύπου A330 πριν από το δυστύχημα και είχε προτείνει στους πελάτες της την αντικατάστασή τους.
Ωστόσο, ο επικεφαλής της υπηρεσίας αεροπορικών ατυχημάτων της Γαλλίας (BEA) είπε σε συνέντευξη Τύπου ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν τα προβλήματα με τους αισθητήρες ταχύτητας ευθύνονται για το δυστύχημα. «Ορισμένοι από τους αισθητήρες (στα A330) είχαν καταγραφεί για να αντικατασταθούν... αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αν δεν αντικαθίσταντο το αεροπλάνο θα ήταν ελαττωματικό», δήλωσε ο Πολ-Λουί Αρσλανιάν.
Η Air France ανακοίνωσε τι ξεκίνησε την αντικατάσταση των αισθητήρων στα αεροσκάφη της εξαιτίας των φόβων για την ασφάλειά τους πέντε εβδομάδες πριν από το δυστύχημα της πτήσης 447, αλλά μόνο όταν απέτυχε η συμφωνία για την επιδιόρθωσή τους με την Airbus.
Η Airbus επιβεβαίωσε ότι εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ζητούσε στις περίπου 50 αεροπορικές εταιρίες-πελάτες της να μελετήσουν το ενδεχόμενο αντικατάστασης των αισθητήρων ταχύτητας, αλλά, όπως διευκρίνισε, αυτό ήταν ένα προαιρετικό μέτρο για την βελτίωση της απόδοσης που δεν σχετιζόταν με την ασφάλεια.
Η ημερομηνία του υπομνήματος δεν έγινε άμεσα γνωστή και εκπρόσωπος της Air France δήλωσε ότι δεν γνωρίζει αν οι αισθητήρες στο αεροσκάφος που κατέπεσε και συνετρίβη είχαν αντικατασταθεί.
Το μοιραίο αεροσκάφος είχε στείλει 24 αυτοματοποιημένα σήματα από τις 0210 ως τις 0214 που έκαναν λόγο για μία σειρά προβλημάτων στο σύστημα πριν χαθεί από τα ραντάρ. Μεταξύ αυτών και ένα το οποίο ανέφερε αντιφατικές ενδείξεις ταχύτητας από τους αισθητήρες του A330.
Τα σήματα έδειξαν επίσης ότι ο αυτόματος πιλότος ήταν απενεργοποιημένος, παρότι είναι αδύνατο να πει κανείς αν είχε απενεργοποιηθεί από μόνος του, όπως είναι προγραμματισμένος να κάνει όταν λαμβάνει ενδείξεις που υποδηλώνουν κίνδυνο, ή αν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είχε αποφασίσει να τον απενεργοποιήσει, πρόσθεσε ο Αρσλανιάν.
Οι μετεωρολόγοι υποστηρίζουν ότι το αεροσκάφος πέρασε μέσα από μία περιοχή με καταιγίδες, αλλά ότι ο καιρός δεν φαινόταν να συνιστά ιδιαίτερη απειλή.
Οι ερευνητές δεν αισιοδοξούν ότι θα μπορέσουν να εντοπίσουν τους καταγραφείς πτήσης του αεροσκάφους.
«Αυτό είναι που αναζητούμε μέσα στον Ατλαντικό Ωκεανό», είπε ο επικεφαλής της υπηρεσίας αεροπορικών ατυχημάτων της Γαλλίας, κρατώντας ένα μικρό, κυλινδρικό μεταλλικό κουτί, το οποίο είναι προσαρτημένο στους καταγραφείς πτήσης και είναι σχεδιασμένο ώστε να στέλνει σήματα για μέχρι 30 μέρες. «Δεν έχουμε απολύτως καμία εγγύηση ότι είναι ακόμη προσαρτημένο στους καταγραφείς. Μπορούν να αποσπαστούν», επισήμανε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Με προσοχή να μη μας κάψετε!