Εκατό χρόνια ζωής γιορτάζει φέτος η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Audi και σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), επισημαίνεται πως πρόκειται για την «πολυδαίδαλη εξέλιξη μιας βιομηχανίας οχημάτων, η οποία άφησε το δικό της στίγμα στην ιστορία των 4 τροχών»....Καθώς οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν ήδη στην έδρα της εταιρίας, το Ίνγκολσταντ, το δημοσίευμα μας θυμίζει πως ιδρυτής της ήταν ο μηχανικός αυτοκινήτων Άουγκουστ Χορχ, ο οποίος έστησε στις 16 Ιουλίου του 1909 την εταιρεία του στην πόλη Τσβίκαου. Πάντως, την ιδέα του ονόματος την είχε ο γιος ενός φίλου του, ο οποίος μετάφρασε στα λατινικά το Χορχ, που μεταφράζεται ως Audi.
Τα αυτοκίνητα που κατασκεύαζε η μονάδα του Χορχ είχαν να επιδείξουν νέα τεχνολογία για την εποχή και το 1921 για πρώτη φορά το τιμόνι τοποθετήθηκε στα αριστερά. Το 1928 ο όμιλος DKW αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο της Audi και το 1932, όταν η οικονομική κρίση βρέθηκε στο απόγειό της, συγχωνεύθηκε με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, υπό τις πιέσεις της τοπικής τράπεζας.
Τα τέσσερα δακτυλίδια
«Τα τέσσερα δακτυλίδια δημιουργήθηκαν το 1931, ως σήμα κατατεθέν της συνένωσης των τεσσάρων αυτοκινητοβιομηχανιών. Δηλαδή, της Audi, της DKW, της Χορχ και της Βάντερερ», είπε στη «ΝΒ» ο ιστορικός του αυτοκινήτου, καθηγητής Πέτερ Κίρχμπεργκ. Επιπλέον, η ιστορία της εταιρίας περιπλέχθηκε στη δίνη του Β’ παγκοσμίου πολέμου και τις επιπτώσεις του.
Έτσι, καθώς η πόλη Τσβίκαου ανήκε μετά τον πόλεμο στη σοβιετική ζώνη, η εταιρία απαλλοτριώθηκε και στις εγκαταστάσεις της Audi άρχισαν να κατασκευάζονται τα ανατολικογερμανικά Τράμπι. Πάντως, το 1945 η πόλη της τότε Δυτικής Γερμανίας Ίνγκολσταντ, έγινε η νέα έδρα της Audi, η οποία και παραμένει μέχρι σήμερα.
Μετά το θάνατο του Άουγκουστ Χορχ, το 1951, η εταιρεία κινδύνευε να μείνει ακέφαλη και επτά χρόνια αργότερα την εξαγόρασε η Daimler Benz (Mercedes), ώστε να αρχίσει να κατασκευάζει μικρά αυτοκίνητα. Πάντως, το 1965 η Mercedes τη μεταπώλησε στη Volkswagen, η οποία και της απαγόρευσε να κατασκευάζει δικά της αυτοκίνητα. Όμως, ο μηχανικός Λούντβιχ Κράους δεν τήρησε τη συμφωνία και σχεδίασε με κάθε μυστικότητα το νέο αυτοκίνητό της. Το Audi 100.
Το μοντέλο που έγινε ανάρπαστο
Το Audi 100 έγινε ανάρπαστο. Μέχρι το 1976 κατασκευάστηκαν 830.000 αυτοκίνητα. Δεν είχε καμιά σχέση με τα μικρομεσαία αυτοκίνητα της σειράς 60 με 90. Είχε μεγαλύτερες διαστάσεις, πιο καθαρές γραμμές, αλλά και αυστηρή αισθητική και πολύ μεγάλο ενδιαφέρον σε τεχνικό επίπεδο. Ύστερα από την επιτυχία αυτή και έπειτα από πολλές περιπλανήσεις, η Audi απέκτησε το 1985 το οριστικό της «σπίτι» στο Ίνγκολσταντ.
Σήμερα, η εταιρεία, μέλος του ομίλου της Volkswagen, βρίσκεται στην τρίτη θέση, μετά τη Mercedes και την BMW. Βέβαια, η οικονομική κρίση δεν την άφησε ανεπηρέαστη. Οι προβλέψεις των ειδικών αναφέρονται σε μείωση των πωλήσεων από το ένα εκατομμύριο στα 900.000 οχήματα, η οποία όμως δεν είναι καταστροφική.
Άλλωστε, ένα από τα βασικά της πλεονεκτήματα είναι και το γεγονός ότι οι απώλειές της στην αγορά των ΗΠΑ είναι αισθητά περιορισμένες, ενώ - για παράδειγμα - η εκ των κυριότερων ανταγωνιστών BMW, πλήττεται άμεσα από την κατάσταση της αμερικανικής οικονομίας. Επιπλέον, οι πωλήσεις της στην κινεζική αγορά κινούνται ανοδικά. Έτσι, για τα γενέθλιά της η Audi αποφάσισε να κυκλοφορήσει πολλά νέα μοντέλα, μεταξύ αυτών και το μικρό Α1, που έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον.
www.kathimerini.gr
Παρασκευή 17 Ιουλίου 2009
Τα 100 της χρόνια γιορτάζει η Audi
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Με προσοχή να μη μας κάψετε!