Σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα μεταξύ των Α.Ε.Ι.
Στις πρώτες επιλογές των αποφοίτων του τα προγράμματα του Πανεπ. Ιωαννίνων, των οποίων η αύξηση φθάνει και το 50%!
Στην πρώτη τριάδα πανελλαδικά -αναλογικά με τον αριθμό όσων αποφοιτούν από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων- και συγκριτικά με μεγάλα ΑΕΙ της χώρας κατατάσσεται το κορυφαίο Πνευματικό μας Ίδρυμα, σε αριθμό μεταπτυχιακών διπλωμάτων και διδακτορικών.
Στα μεταπτυχιακά, ο αριθμός εκείνων που αποφοίτησαν το 2007 ανήλθε στους 391 και στα διδακτορικά στους 136. Αυτή τη στιγμή, μάλιστα, το Πανεπιστήμιό μας προσφέρει μια πλειάδα καλής έως πολύ καλής ποιότητας μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων, τόσο στις ανθρωπιστικές επιστήμες, όσο και στις...
Στις πρώτες επιλογές των αποφοίτων του τα προγράμματα του Πανεπ. Ιωαννίνων, των οποίων η αύξηση φθάνει και το 50%!
Στην πρώτη τριάδα πανελλαδικά -αναλογικά με τον αριθμό όσων αποφοιτούν από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων- και συγκριτικά με μεγάλα ΑΕΙ της χώρας κατατάσσεται το κορυφαίο Πνευματικό μας Ίδρυμα, σε αριθμό μεταπτυχιακών διπλωμάτων και διδακτορικών.
Στα μεταπτυχιακά, ο αριθμός εκείνων που αποφοίτησαν το 2007 ανήλθε στους 391 και στα διδακτορικά στους 136. Αυτή τη στιγμή, μάλιστα, το Πανεπιστήμιό μας προσφέρει μια πλειάδα καλής έως πολύ καλής ποιότητας μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων, τόσο στις ανθρωπιστικές επιστήμες, όσο και στις...
epirus-ellas. blogspot
θετικές.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση σε εκείνους που επιλέγουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, μετά το πρώτο πτυχίο, με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων να διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο και να είναι από τις πρώτες επιλογές των φοιτητών. H αύξηση αυτή φθάνει και το 50% σε σχέση με τα τέλη της δεκαετίας του 90ʼ όχι μόνο στα Γιάννινα, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αιτία είναι η εντύπωση που έχουν οι πιο πολλοί, πως όσο περισσότερα πτυχία έχουν τόσο πιο εύκολα θα βρουν δουλειά, όταν βγουν στον στίβο της εργασίας.
Η εντύπωση αυτή, αν και όχι εντελώς λανθασμένη, δεν είναι απαραιτήτως σωστή, αφού παίζουν σημαντικό ρόλο και άλλοι παράγοντες.
Όπως επισημαίνουν εκπαιδευτικοί στον «Π.Λ.» μπορεί ένα μεταπτυχιακό ή ένα διδακτορικό να είναι ένα «καλό χαρτί» στο… πόκερ της αγοράς εργασίας για τον καθένα, αυτό που μετρά όμως είναι να γίνεται εκεί που πρέπει και τη στιγμή που χρειάζεται.
«Το ζήτημα είναι να ξέρει ο φοιτητής τι σπουδάζει και κυρίως πότε το σπουδάζει» τονίζουν. Πολλοί πιστεύουν, ότι η συνέχιση των σπουδών μετά το προπτυχιακό επίπεδο δεν είναι πανάκεια. Για τους άνδρες, τροχοπέδη αποτελεί ο στρατός, ο οποίος και τις περισσότερες φορές γίνεται μετά το μεταπτυχιακό, ή σε κάποιες περιπτώσεις και το διδακτορικό δίπλωμα.
«Σε αυτή την περίπτωση ελλοχεύει όμως ο κίνδυνος να έχει πάει ο νέος 28 ετών και να μην έχει βγει στην αγορά εργασίας» τονίζει καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Οι… παροικούντες την Ιερουσαλήμ για το ζήτημα των μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών πιστεύουν, ότι είναι καλό για κάποιον, αφού τελειώνει το προπτυχιακό στάδιο των σπουδών του, να βγαίνει στην αγορά εργασίας και στη συνέχεια, αφού διαμορφώσει ανάλογα τα «θέλω» του, να κάνει και το κατάλληλο μεταπτυχιακό.
«Υπάρχουν άτομα που έχουν πάρει τρία και τέσσερα πτυχία, είναι 27 ή 28 ετών και δεν έχουν δουλέψει ποτέ τους, τη στιγμή που οι περισσότερες εταιρίες ζητούν υπαλλήλους με προϋπηρεσία».
Κοινό μυστικό είναι πως στην Ελλάδα του 2009, με τον ανταγωνισμό στην πλειοψηφία των επαγγελμάτων να χτυπά κόκκινο, η αγορά εργασίας σου δείχνει το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις και στις μεταπτυχιακές σπουδές σου. Εξάλλου, η βιασύνη που έχουν κάποιοι για την απόκτηση πολλών πτυχίων δεν ωφελεί, αφού η επιστήμη, και εν γένει κάθε πεδίο έρευνας, εξελίσσεται συνεχώς και είναι δεδομένη η δια βίου εκπαίδευση.
Οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου, αναμφίβολα, αυξάνουν πολύ περισσότερο έναντι των κατόχων απλού πτυχίου, τις πιθανότητές τους στην εξασφάλιση θέσης στην αγορά εργασίας. Το ποσοστό ανεργίας κατόχων μεταπτυχιακού, έως και πέντε χρόνια μετά την αποφοίτησή τους ,προσεγγίζει το 16%, ενώ το αντίστοιχο των αποφοίτων ΑΕΙ το 24%, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της «Μορφωτικής και Αναπτυξιακής Πρωτοβουλίας».
Στην άλλη όψη, υπάρχει και η γνώμη των εργοδοτών.
Κατά καιρούς, πολλοί από αυτούς, έχουν επισημάνει, πως, όταν έρχεται κάποιος να δουλέψει, έχοντας τρία ή και τέσσερα πτυχία, είναι δύσκολο να τον προσλάβουν, αφού, λόγω και των οικονομικών δυσκολιών που υπάρχουν, δεν μπορούν να του δώσουν όσα χρήματα θα.. αντιστοιχούσαν στις σπουδές του. Το ζήτημα των απολαβών ενός πτυχιούχου μεταπτυχιακού φοιτητή ή ενός κατόχου διδακτορικής διατριβής, απασχολεί έντονα την Γιαννιώτικη, και όχι μόνο, κοινωνία.
Πολλά είναι τα παιδιά από την περιοχή μας, που ενώ έχουν σπουδάσει, αναγκάζονται να κάνουν άλλες δουλειές, οι οποίες όμως πολλές φορές τους αποφέρουν περισσότερα χρήματα από το αντικείμενο των σπουδών τους!
Η αναντιστοιχία που παρατηρείται εκφράζεται και αριθμητικά, σύμφωνα με τον μέσο όρο των απολαβών σε Ελλάδα και άλλες χώρες. Για παράδειγμα, εκείνος που δεν έχει πτυχίο ΑΕΙ στην Ελλάδα θα έχει μέσες ετήσιες απολαβές 14.000 ευρώ, στη Βρετανία 20.000, στη Γαλλία 25.000 και στη Γερμανία 40.000.
Ένας κάτοχος απλού πτυχίου ΑΕΙ στην Ελλάδα κατά μέσο όρο παίρνει 17.000 ευρώ το χρόνο, στη Βρετανία 24.000 και στη Γερμανία 42.000. Όσοι έχουν μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ελλάδα το… εξαργυρώνουν κατά 1130 ευρώ περισσότερα το χρόνο, απʼ ότι εκείνοι που δεν έχουν, τη στιγμή που στη Γερμανία πληρώνονται με 45.250 ευρώ το χρόνο!
Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρη, αν δει κανείς τις αντιστοιχίες των ετήσιων απολαβών όσων έχουν διδακτορικό δίπλωμα.
Στην Ελλάδα, κατά μέσο όρο, πληρώνονται με 21.500 ευρώ το χρόνο, στη Βρετανία με 32.000, στην Ιταλία με 29.600 και στη Γερμανία με 50.000 ευρώ!
«Η λύση σε αυτή την δύσκολη κατάσταση που ορθώνεται μπροστά σε πολλούς νέους και νέες είναι να ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν και όχι να σπουδάσουν απλά για να το κάνουν.
Η αγορά εργασίας μπορεί να προσφέρει συγκεκριμένα πράγματα και μερικές φορές, όταν κάποιος έχει εμπειρική άποψη κινείται καλύτερα σε αυτή» επισημαίνουν επιχειρηματίες.
θετικές.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση σε εκείνους που επιλέγουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, μετά το πρώτο πτυχίο, με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων να διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο και να είναι από τις πρώτες επιλογές των φοιτητών. H αύξηση αυτή φθάνει και το 50% σε σχέση με τα τέλη της δεκαετίας του 90ʼ όχι μόνο στα Γιάννινα, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αιτία είναι η εντύπωση που έχουν οι πιο πολλοί, πως όσο περισσότερα πτυχία έχουν τόσο πιο εύκολα θα βρουν δουλειά, όταν βγουν στον στίβο της εργασίας.
Η εντύπωση αυτή, αν και όχι εντελώς λανθασμένη, δεν είναι απαραιτήτως σωστή, αφού παίζουν σημαντικό ρόλο και άλλοι παράγοντες.
Όπως επισημαίνουν εκπαιδευτικοί στον «Π.Λ.» μπορεί ένα μεταπτυχιακό ή ένα διδακτορικό να είναι ένα «καλό χαρτί» στο… πόκερ της αγοράς εργασίας για τον καθένα, αυτό που μετρά όμως είναι να γίνεται εκεί που πρέπει και τη στιγμή που χρειάζεται.
«Το ζήτημα είναι να ξέρει ο φοιτητής τι σπουδάζει και κυρίως πότε το σπουδάζει» τονίζουν. Πολλοί πιστεύουν, ότι η συνέχιση των σπουδών μετά το προπτυχιακό επίπεδο δεν είναι πανάκεια. Για τους άνδρες, τροχοπέδη αποτελεί ο στρατός, ο οποίος και τις περισσότερες φορές γίνεται μετά το μεταπτυχιακό, ή σε κάποιες περιπτώσεις και το διδακτορικό δίπλωμα.
«Σε αυτή την περίπτωση ελλοχεύει όμως ο κίνδυνος να έχει πάει ο νέος 28 ετών και να μην έχει βγει στην αγορά εργασίας» τονίζει καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Οι… παροικούντες την Ιερουσαλήμ για το ζήτημα των μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών πιστεύουν, ότι είναι καλό για κάποιον, αφού τελειώνει το προπτυχιακό στάδιο των σπουδών του, να βγαίνει στην αγορά εργασίας και στη συνέχεια, αφού διαμορφώσει ανάλογα τα «θέλω» του, να κάνει και το κατάλληλο μεταπτυχιακό.
«Υπάρχουν άτομα που έχουν πάρει τρία και τέσσερα πτυχία, είναι 27 ή 28 ετών και δεν έχουν δουλέψει ποτέ τους, τη στιγμή που οι περισσότερες εταιρίες ζητούν υπαλλήλους με προϋπηρεσία».
Κοινό μυστικό είναι πως στην Ελλάδα του 2009, με τον ανταγωνισμό στην πλειοψηφία των επαγγελμάτων να χτυπά κόκκινο, η αγορά εργασίας σου δείχνει το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις και στις μεταπτυχιακές σπουδές σου. Εξάλλου, η βιασύνη που έχουν κάποιοι για την απόκτηση πολλών πτυχίων δεν ωφελεί, αφού η επιστήμη, και εν γένει κάθε πεδίο έρευνας, εξελίσσεται συνεχώς και είναι δεδομένη η δια βίου εκπαίδευση.
Οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου, αναμφίβολα, αυξάνουν πολύ περισσότερο έναντι των κατόχων απλού πτυχίου, τις πιθανότητές τους στην εξασφάλιση θέσης στην αγορά εργασίας. Το ποσοστό ανεργίας κατόχων μεταπτυχιακού, έως και πέντε χρόνια μετά την αποφοίτησή τους ,προσεγγίζει το 16%, ενώ το αντίστοιχο των αποφοίτων ΑΕΙ το 24%, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της «Μορφωτικής και Αναπτυξιακής Πρωτοβουλίας».
Στην άλλη όψη, υπάρχει και η γνώμη των εργοδοτών.
Κατά καιρούς, πολλοί από αυτούς, έχουν επισημάνει, πως, όταν έρχεται κάποιος να δουλέψει, έχοντας τρία ή και τέσσερα πτυχία, είναι δύσκολο να τον προσλάβουν, αφού, λόγω και των οικονομικών δυσκολιών που υπάρχουν, δεν μπορούν να του δώσουν όσα χρήματα θα.. αντιστοιχούσαν στις σπουδές του. Το ζήτημα των απολαβών ενός πτυχιούχου μεταπτυχιακού φοιτητή ή ενός κατόχου διδακτορικής διατριβής, απασχολεί έντονα την Γιαννιώτικη, και όχι μόνο, κοινωνία.
Πολλά είναι τα παιδιά από την περιοχή μας, που ενώ έχουν σπουδάσει, αναγκάζονται να κάνουν άλλες δουλειές, οι οποίες όμως πολλές φορές τους αποφέρουν περισσότερα χρήματα από το αντικείμενο των σπουδών τους!
Η αναντιστοιχία που παρατηρείται εκφράζεται και αριθμητικά, σύμφωνα με τον μέσο όρο των απολαβών σε Ελλάδα και άλλες χώρες. Για παράδειγμα, εκείνος που δεν έχει πτυχίο ΑΕΙ στην Ελλάδα θα έχει μέσες ετήσιες απολαβές 14.000 ευρώ, στη Βρετανία 20.000, στη Γαλλία 25.000 και στη Γερμανία 40.000.
Ένας κάτοχος απλού πτυχίου ΑΕΙ στην Ελλάδα κατά μέσο όρο παίρνει 17.000 ευρώ το χρόνο, στη Βρετανία 24.000 και στη Γερμανία 42.000. Όσοι έχουν μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ελλάδα το… εξαργυρώνουν κατά 1130 ευρώ περισσότερα το χρόνο, απʼ ότι εκείνοι που δεν έχουν, τη στιγμή που στη Γερμανία πληρώνονται με 45.250 ευρώ το χρόνο!
Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρη, αν δει κανείς τις αντιστοιχίες των ετήσιων απολαβών όσων έχουν διδακτορικό δίπλωμα.
Στην Ελλάδα, κατά μέσο όρο, πληρώνονται με 21.500 ευρώ το χρόνο, στη Βρετανία με 32.000, στην Ιταλία με 29.600 και στη Γερμανία με 50.000 ευρώ!
«Η λύση σε αυτή την δύσκολη κατάσταση που ορθώνεται μπροστά σε πολλούς νέους και νέες είναι να ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν και όχι να σπουδάσουν απλά για να το κάνουν.
Η αγορά εργασίας μπορεί να προσφέρει συγκεκριμένα πράγματα και μερικές φορές, όταν κάποιος έχει εμπειρική άποψη κινείται καλύτερα σε αυτή» επισημαίνουν επιχειρηματίες.
Πηγή Πρωϊνός Λόγος, Ρεπορτάζ Μιχ. Παπακωνσταντίνου.
Αναρτήθηκε από epirus-ellas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Με προσοχή να μη μας κάψετε!