Η μόδα που θέλει όλους τους celebrities να διαθέτουν και έναν πίνακα του Aντι Γουόρχολ στη συλλογή τους καλά κρατεί. Φαν της τέχνης και επιχειρηματίες δίνουν πλέον πραγματική μάχη για να αποκτήσουν ένα από τα γνωστά σε όλους δημιουργήματα του εκκεντρικού καλλιτέχνη που μετά το 1987, χρονολογία του θανάτου του, πολλαπλασίασε την αξία των έργων του σημειώνοντας limit up.
«O Γουόρχολ είναι μια σταθερή αξία στο χρηματιστήριο της τέχνης. Ο Σλοβακοαμερικανός καλλιτέχνης, που ξεκίνησε την καριέρα του σχεδιάζοντας παπούτσια και στη συνέχεια έφτιαξε το δικό του στυλ τέχνης, παραμένει μια επένδυση που δεν χάνει ποτέ την αξία της. Ισα-ίσα, αποτελεί ένα κεφάλαιο που ανεβαίνει συνεχώς», σχολιάζουν οι εκτιμητές.
Πάντως στην τελευταία δημοπρασία του οίκου Sotheby’s, η οποία έγινε όπως πάντα στο Λονδίνο, οι ασταμάτητες κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο του οίκου και τα χέρια που σηκώνονταν απέδειξαν ότι ακόμη και μετά θάνατον ο Γουόρχολ χτίζει πολύ καλά τον μύθο του.
Δεν πρόλαβε καλά-καλά να δηλωθεί προς πώληση ένας πίνακάς του και οι προσφορές από τους ανθρώπους της τέχνης και τους ισχυρούς του χρήματος άρχισαν να πέφτουν βροχή. Τι ακριβώς έγινε; Με το που ανέφεραν οι δημοπράτες τον τίτλο του έργου, δημιουργήθηκε κομφούζιο από τα αιτήματα.
Οι εκτιμητές μπορεί να υπολόγιζαν αρχικά ότι η αξία του έργου θα είχε τιμή εκκίνησης τα 8 με 12 εκατ. δολάρια, ακόμη και οι πιο αισιόδοξοι, όμως, δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι η τιμή πώλησης θα ξεπερνούσε τελικά και τον διπλάσιο αριθμό των αρχικών προβλέψεων.
Η γυναίκα που έδωσε στον οίκο Sotheby’s τον πίνακα προς πώληση δεν είναι άλλη από την Ελληνίδα Πωλίνα Καρπίδας, μια αναγνωρίσιμη και εκκεντρική περσόνα του Λονδίνου,η οποία είναι γνωστή στους κοσμικούς κύκλους γιατί είναι μία από τις συλλέκτριες που διαθέτει πολλά αξιόλογα έργα, μεταξύ των οποίων και τελευταία έργα του Γουόρχολ.Είναι παντρεμένη με τον μεγιστάνα της τέχνης Αλέξανδρο Λόλα, διαθέτει φιλία με τα μεγάλα εφοπλιστικά ονόματα της βρετανικής πρωτεύουσας και ιδιαίτερα με αυτά που δείχνουν αδυναμία στην τέχνη. Είναι ένα ζευγάρι που περισσότερο θα τους δείτε σε underground γκαλερί και λιγότερο σε γκλάμορους γκαλά και κοσμικά events.
Η Πωλίνα, που διαθέτει σπίτια στο Λονδίνο,στη Νέα Υόρκη, στην Αθήνα και την Υδρα,είναι φαν της μοντέρνας τέχνης εδώ και χρόνια. Σε αυτό καθοριστικό ρόλο έπαιξε η φιλία που διατηρούσε για χρόνια με τον Αλέξανδρο Ιόλα. «Αυτός ήταν ο άνθρωπος που τη μύησε στο σουρεαλιστικό πνεύμα της τέχνης. Συναντιόντουσαν την εποχή που εκείνος ήταν συνεχώς σε ταξίδια σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη και Παρίσι. Σε κάποια από αυτά της γνώρισε τον Αντι Γουόρχολ,του οποίου ο Ιόλας δεν υπήρξε απλά μέντορας αλλά και ο άνθρωπος που του ανέβασε τις μετοχές».
Το έργο που θέλησε να δημοπρατήσει η Πωλίνα Καρπίδας έχει τον τίτλο «200 one dollar bills». Πρόκειται για μια εκκεντρική μεταξοτυπία με χαρτονομίσματα που φτιάχτηκε από τον Αντι Γουόρχολ το 1962. Λένε μάλιστα ότι είναι η πρώτη του μεταξοτυπία.Η Ελληνίδα συλλέκτρια κατάφερε να το αποκτήσει το 1986, προσφέροντας το ποσό των 385.000 λιρών. Παρόλο που κινείται και η ίδια μέσα στον χώρο της τέχνης, όταν το αγόραζε δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η αξία του θα ανέβαινε τόσο πολύ ώστε να μπει στον πειρασμό να τον δημοπρατήσει.
Οι άνθρωποι του οίκου Sotheby’s την έπεισαν ότι είναι μια καλή ευκαιρία και ότι διαθέτοντάς το θα πιάσει μια καλή τιμή. Πάντως το αστρονομικό ποσό των 43,8 εκατ. δολαρίων που προσφέρθηκε έκανε ακόμη και τα βρετανικά ταμπλόιντ να γράψουν:«Ο Γουόρχολ έκανε και πάλι το θαύμα του.
Τα διακόσια μονοδόλαρα στρώθηκαν με ατελείωτα εκατομμύρια!». Παρά τις πιέσεις από τον Τύπο, ουδείς έμαθε ποιος αγόρασε το έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Με προσοχή να μη μας κάψετε!